Am vazut acum cateva ore o 'super oferta' pe un site de profil, vulping. Cumperi cu 50 de lei un voucher si apoi dai 129 de euro pe un weekend (2 nopti) la Paris. Deci 140 de euro in total. Pana aici, totul in regula. Hotelurile erau de 2 stele, dar asta nu inseamna lipsa facilitatilor, ci mai degraba faptul ca atat camera cat si baia sunt cam mici.
Daca te gandesti ca 100 de euro e doar avionul low-cost, zici ca pretul e bun. Dar hai sa ne uitam unde sunt cele 2 hoteluri pe harta Parisului (marcate cu rosu):
Zona marcata cu albastru cuprinde cu generozitate majoritatea lucrurilor interesante din Paris (mai putin La Defense). Metroul vine ziua la 30-60 de secunde, dar nu asta e problema. Avem de-a face cu o oferta speciala, numai 140 de euro... la care se adauga o gramada de bilete de metrou sau un abonament de cateva zeci de euro. Si iti blestemi zilele.
Ca de obicei, nu tot ce zboara e pasare. Recomand oricand o excursie gandita pe cont propriu, cu avionul antamat cu cateva luni inainte, la fel ca si hotelul. Pe booking.com cauti un hotel langa o gura de metrou mai bine pozitionata, eventual la intersectia unor magistrale.
Iar eu raman la parerea ca orice 'oferta de travel' nu este decat o teapa ascunsa. Si sunt convins ca atunci cand descoperi, la fata locului, exclami cu naduf: "mai bine dadeam 50 de euro in plus decat sa am parte de asa ceva!"
si concluzia e ... ?
Concluzia e in penultimul paragraf: "Recomand oricand o excursie gandita pe cont propriu"...
era ceva similar si cu londra, mi-a dat taica-miu link si acelasi argument i l-am servit si eu. Problema cu excursia gandita pe cont propriu e ca nu multi oameni sunt dispusi sa 'piarda timp' cu asa ceva. daca au banu', il dau la o agentie, daca nu, injura ca'i scump. si aia e. ca sa nu-ti mai spun ca daca ai de gand sa calatoresti, tre sa rezervi bilete de tren, abonamente la metrou, bilete la muzee/spectacole. Ma rog, mie imi place sa fac asta, dar sunt altii care dau banu', ajung in londra/paris, se baga la un ghid turistic la fel de scump, mananca la Mc si dupa aia zic ca ba, ce scump e la aia.
myke, nu stiu daca o sa mai fie valabila si peste 5-10 ani chestia asta cu "nu multi oameni sunt dispusi sa piarda timp" cu organizarea unei excursii. eu sunt convins ca agentiile de turism vor disparea sau vor ramane 2-3 mari, iar restul oamenilor se vor imparti in 2 categorii:
- cei cu buget nelimitat care se trezesc vineri, dau telefon, rezerva avion, hotel si pleaca
- cei cu buget limitat care-si planifica cu cateva luni inainte, wizzair.com, booking.com si aia e
stai departe de wizzair daca faci planificari pentru sezon. In afara sezonului, da, preturi mai mult decat decente, dar in plin sezon gasesti bilete mai ieftine la curse de linie. Spre exemplu, Baneasa - Luton si retur de Craciun m-ar fi costat cu 20 lire mai mult decat Manchester-Amsterdam-Bucuresti si retur cu KLM. Si British Airways zbora mai ieftin din Londra. Interesanta prezicere, mi-ar placea sa ai dreptate, dar cred ca o sa dureze mai bine de 10 ani pentru a se adeveri.
mersi de pontul cu wizz, am vazut si eu ca unele scoruri sunt cam mari...
De fapt, problema reala cred eu, o reprezinta reminescentele din era promovarii strict radio-tv. Vulping, asemenea multor alte site-uri de discounturi are un rol simplu: acela de a promova o agentie de turism/local/serviciu, punandu-l in fata unei baze de date de zeci sau sute de mii de oameni.. Pentru a face locul sau serviciul interesant, trebuie sa existe si discountul care starneste interes. Discount-ul trebuie sa fie cat mai mare, si astfel dispare transparenta respectivului site in favoarea unui discount aparent mai mare. Un site total transparent ti-ar oferi un discount de 12%, 15% si ai cunoaste toate detaliile. Fireste ca lucurile nu pot fi prezentate intr-o lumina proasta, dar te-ai simti probabil mai aproape de adevar.
Gabriel, am vazut si oferte care merita (si nu erau de travel).
De aceea ar fi trebuit sa nuantez mai sus. Cand un cabinet stomatologic iti ofera la 70 de lei servicii de 4-500 de lei, e excelent. Si e o oferta 'pe bune', pentru ca oamenii fac discount pe munca lor. Adica iti ofera manopera gratis, ca sa te castige de client.
Problema cu agentiile de travel e ca nu produc nimic. Agentii sunt niste intermediare care iti rezerva un hotel, un avion si care stiu care/cum e mai ieftin. Cand vezi ca ti se ofera 2 zile la Paris in 140 de euro, bate la ochi. De undeva se taie gros ca sa-ti iasa pretul ala. Tai comisionul agentiei, te gandesti ca e promotie la avion si tot nu iese. Iar daca hotelul are baie in camera, atunci distanta fata de centru trebuie sa fie raspunsul. Sa te duci la Paris cu oferta Vulping de mai sus te costa mai mult (cand tragi linie la final) decat daca ai fi dat 240 de euro pe excursie si alegeai sa stai mai in centru.
Linkuri: Asta da oferta! | my pinkISH blog