Trenule, minciuna mica

Titlul articolului ii apartine lui Radu Paraschivescu, care a scris un editorial absolut genial in GSP. Il redau integral mai jos, merita citit!

Trenule, minciuna mica
Planuri peste planuri peste planuri. Pe cand si realizari?

Vorbind despre viitoarea linie de tren care va lega Aeroportul Henri Coanda de Gara de Nord, consilierul Gica Popescu a declarat zilele trecute: „Ne facem de mare ras, ne facem de bascalie daca nu va fi gata”. Observatia e de bun-simt. Pentru deplina cuplare la realitate, e nevoie totusi de eliminarea ultimelor cinci cuvinte din enunt.

Prabusirea in ridicol, o zona pe care o vizitam des si fara sa invatam ceva, e la doi pasi marunti. Tot Gica Popescu spune ca „suntem foarte aproape de obtinerea autorizatiei de constructie”. In traducere, asta inseamna „avem o intarziere enorma, lucrurile arata groaznic”. Istoricul planurilor si promisiunilor e pe cat de stufos, pe atat de neacoperit in fapte. Si nu doar in ceea ce priveste Euro 2020, ci toate domeniile unde lucrurile nu se fac singure.

O certitudine: soborul

Viteza de executie a lucrarilor romanesti de infrastructura te condamna la pesimism. Statia de metrou din spatele Academiei Nationale de Aparare se va deschide cu prilejul sarbatorii indeobste cunoscute drept „calendele grecesti”, alias „Pastele cabalinelor”. Cioturile de autostrada terminate vor ajunge treptat la dimensiunile panglicilor taiate la inaugurare. Singurul care se va misca vioi va fi soborul chemat la sfintire. Sa nu avem dubii, el va binecuvanta si materialul rulant dintre aeroport si gara.

Intre Viena si Bucuresti

Asta inseamna „omul sfinteste locul” in Romania lui 2019. Logodind romantismul cu utopia, Gica Popescu anunta ca trenul-minune va face 16 minute din terminalul aeroportului pana la Gara de Nord. Exact cat face CAT (City Airport Train) de la Schwechat la Wien Mitte. Precizari: 1. CAT e deja in functiune de ani buni, pe cand omologul de la Bucuresti se gaseste deocamdata in faza de naluca. 2. Viena e capitala unei tari unde lucrurile se fac la timp si in general fara fisuri. 3. A crede ca lucrurile pot sta identic la Bucuresti si la Viena e, macar in aceasta privinta, o falsa candoare.

Urmeaza statia „Aveti putintica rabdare”

Mintirea de sine se conjuga bine cu amagirea celorlalti, indiferent daca lucrezi la drumuri, la autostrazi sau in fotbal. Diferenta dintre ce e scris si ce vezi in realitate e uriasa. In vagoanele de metrou din Bucuresti exista harti pe care, cu o linie punctata, se vede magistrala „in pregatire” cu care ar fi trebuit sa ne fermecam oaspetii de la Euro 2020. Ea zice asa: „1Mai-Pajura-Piata Montreal-Gara Baneasa-Aeroport Baneasa-Tokyo-Washington-Paris-Bruxelles-Otopeni-Aeroport Henri Coanda”. Stiti ce inseamna „in pregatire”? Ca inca n-au inceput nici masuratorile, daramite sapaturile. Deocamdata suntem in faza trasului de aer in piept. A inhalarii care anunta efortul sustinut. In conditiile astea, a miza pe cele 16 minute ale trenului dintre aeroport si gara nu reprezinta decat un fel de a-ti spune singur basme, asteptand sa adormi.

2 comentarii

  1. 17 Feb 2019 la 22:44

    senzational .....ma astept la un articol despre stadioane si despre Gica Popescu .....ps ,,,,Gica Popescu e chiar cretin ??? se pare ca euro nu ni-l vor lua (nu inteleg de ce ) ,,,,dar astept cu mare nerabdare detalii despre candidatura pt mondial

  2. 18 Feb 2019 la 00:15

    :)) o sa fie circ, iti dai seama. sunt si eu curios ce scuze o sa bage Gica Popescu B-)

Blah, blah, blah