The Prodigy: o sama de beat-uri

Am descoperit trupa lui Liam Howlett prin '94, cand un foarte bun prieten a inceput sa asculte ceea ce noi numeam la vremea respectiva muzica rave. Odata cu aparitia albumului "Music for the Jilted Generation" si a clipurilor care au invadat MTV-ul, lumea a inceput sa afle de Prodigy si a aparut pe la tarabe primul album al trupei, "Experience".

Primul concert The Prodigy in Romania a fost la Sala Polivalenta in '95, iar la al doilea, cel din '97 am fost si eu. Imi amintesc ca am intrat cu niste prieteni printr-o discoteca adiacenta Polivalentei, numita "Casablanca". Patronul de acolo ne-a luat cam un sfert din pretul biletului si ne-a deschis usa care comunica cu sala principala imediat ce Prodigy au intrat pe scena. Concertul a fost foarte misto, insa organizarea a lasat mult de dorit. Unul din lucrurile care m-a mirat extrem de tare a fost ca protectia mixerelor care se aflau relativ in centrul salii s-a realizat printr-o serie de scaune cu picioarele in sus, amplasate de jur imprejurul zonei respective. Cu alte cuvinte, cei care zburau de la pogo inspre zona respectiva aveau parte de un picior de scaun din otel care sa le deranjeze putin integritatea corporala.

Odata cu accesul la internet, am aflat multe lucruri despre Prodigy si membrii trupei, unele care la vremea respectiva m-au mirat foarte tare. Spre exemplu, casete cu mixurile lui Liam dedicate DJ-urilor din Anglia sau demo tape-uri ale Prodigy se vindeau cu sute de lire. In perioada respectiva, salariile se invarteau intre 50 si 150 de dolari, iar ideea de a plati 500 de lire pentru o caseta precum cea mai jos parea de pe alta planeta:

tape
The Prodigy demo tape din 1990

N-am mai ascultat foarte mult Prodigy dupa 2000, un motiv fiind si faptul ca n-au mai scos un album nou pana in 2004, iar acela a fost destul de slab in comparatie cu celelalte. Sunt destule piese care-mi plac, printre care: Wind It Up, Out of Space, Everybody in the Place, Their Law, Voodoo People, Poison, No Good (Start the Dance), Smack My Bitch Up, Breathe si Firestarter.

E o mare diferenta intre muzica electronica a anilor '90 si jegurile de-acum. Dar asta e valabil in toate genurile muzicale. Spre exemplu, piesele scoase de Aerosmith pentru noul album suna a '97, ceea ce e perfect pentru mine, un ascultator indragostit de perioada respectiva. Unii pot spune ca am ramas impietrit in trecut, altii ca nu am evoluat - ceea ce cam tot aia inseamna. Asa sa fie. Ii las pe ei cu Adele, LMFAO, Katy Perry, Pitbull, Bruno Mars, Nicki Minaj, Maroon 5, Black Eyed Peas, Lady Gaga, One Republic, Kesha, Wiz Khalifa, Lady Antebellum, Chris Brown, DJ Khaled, Drake, Taylor Swift, Miley Cyrus, Selena Gomez, Zac Brown, David Guetta, Jessie J, B.o.B, Big Sean etc. Ce lista de penibili. Daca am auzit juma' de piesa de la jumatate din astia e chiar mult.

Ah, era sa uit. Keith Flint a povestit un moment amuzant, petrecut dupa lansarea videoclipului la piesa "Firestarter". Era in Londra, in metrou (parca), cu freza aia ciudata din clip (verde cu mov si toate accesoriile), si la coborare au trecut pe langa el doi tipi care au comentat "ia uite, frate, asta se crede Firestarter". Acum, ce sa faca si el, sa le explice ca el e?

2 comentarii

  1. 30 Aug 2012 la 09:40

    Ai uitat sa precizezi de piesa de pe single-ul Firestarter, si anume "Molotov Bitch" e geniala, e doar instrumentala, e una dintre cele mai misto de la ei. De asemenea o alta piesa misto este "Mindfields" de pe The fat of the land.......

    Da au fost fenomenali la vremea aia, diferenta este ca Prodigy au ramas misto pt vremea aia, pe cand MJ e misto in orice perioada cu prin tot ce inseamna dans, videoclipuri, versuri, linie melodica, voce etc.

  2. 1 Sep 2012 la 02:01

    Ionut, "Molotov Bitch" e tare, dar nu e in top 10.

    Aristide: slab, slab, foarte slab B-)

Blah, blah, blah