Ce, cat si cum se cumpara online in 2008 (partea 2)

Majoritatea cumpara de pe net decat sa alerge prin magazine dupa produse IT. Magazinul online listeaza jdemii de produse, nu tine stoc si nu are sediu. Majoritatea au sediul prin cate un apartament si de-acolo isi trimit baietii sa ia marfa de la importator si s-o livreze clientului, cu adaosul de rigoare.

Nu ai de unde sa stii cat de serios este un anumit magazin pana nu incerci sa cumperi de-acolo. Faptul ca are telefoane (eventual fixe) trecute pe site, faptul ca raspunde cineva prompt la ele sau ca exista cateva produse (procesoare, harduri, memorii sau modele entry-level de laptop) pe stoc constituie unele dovezi ale seriozitatii lor. Insa, cea mai usoara solutie este sa intrebi un prieten: tu de unde ai cumparat?

Daca ai un prieten care a cumparat de mai multe ori din acelasi loc si a fost multumit de serviciu, preturi, livrare si garantie, atunci te poti baza pe ce spune el. Daca nu stii pe nimeni care sa fi cumparat online, ai varianta de a intra pe un forum (softpedia, computergames etc.) pentru a vedea thread-urile de discutii pe tema magazinelor online. Din pacate, nu ai posibilitatea de a citi doar despre un magazin (care te intereseaza in mod special) fara sa parcurgi in intregime zecile de pagini de discutii. Daca ar exista cumva posibilitatea gruparii recenziilor pe diverse criterii, ar fi mult mai usor.

In final, ramane si varianta unei cumparaturi 'de test'. Adica intai imi iau un mouse si apoi comand si monitorul. Exemplul este amuzant, dar principiul este sanatos. In orice caz, nu stiu cati ar prefera sa descopere pe propriul buzunar cat de bune (sau dimpotriva) sunt serviciile unui anumit magazin online.

Oare exista si o varianta care sa raspunda tuturor problemelor ridicate de solutiile de mai sus?

va urma.

Un comentariu

  1. 7 Sep 2008 la 10:36

    Se pare ca ai dreptate... relativ la faza cu mouse-ul. Din propria experienta, din partea cealalta a tejghelei virtuale, se practica f. des acest tip de "incercare", intai mouse-ul sau ceva mic de valoare, apoi comanda consistenta... Si sincer e o abordare corecta din partea utilizatorilor. Problema e ca cei de la magazinul online sa trateze cu respect chiar si comanda aceea mica. Am vazut cazuri in care un magazin online a dat pe blog ceva de genul "Cum isi permite clientul asta sa faca o cerere de oferta pentru un monitor LCD", cred ca se numea "Cum nu se face o cerere de oferta" si sigur dupa ce a primit oprobiul intregii comunitati din zona ecommerce a sters postul..
    Si sincer nu exista o solutie universala la tot ceea ce ai spus tu sus, insa... trebuie sa acceptam ca, cumparaturile online sunt din ce in ce mai sigure, mai comode, mai ieftine si mai la indemana. Nu fugiti de ele!

    Liviu Taloi - agenda publica: http://liviutaloi.ro/contact/
    SiteAudit.ro – 0745 289 583
    liviu.taloi@siteaudit.ro

Blah, blah, blah