De foarte multe ori m-am lovit de problema manualului de branding cand vine vorba de diverse companii si prezenta lor pe materiale web sau tiparite. De multe ori, cand vine vorba sa aliniezi mai multe sigle intr-un design comun, trebuie sa faci anumite concesii pentru ca layout-ul sa nu arate ca o varza totala. Majoritatea nu comenteaza daca il loc de varianta color ai mers pe o conversie alb-negru a siglei companiei, insa exista si aceia care nu vor in ruptul capului sa te atingi de sigla lor. In acele cazuri, daca ei nu-ti pun la dispozitie nici o varianta alternativa, precum un logo monocolor, sigla respectiva ajunge sa arate ca nuca in perete in proiectul respectiv.
Un exemplu de la "case mai mari", cum imi place sa zic, e cel de mai jos. Daca nu stiti, logo-ul celor de la Hulu este verde, iar pe materiale se poate folosi verde, alb sau negru. Cu toate astea, cand vine vorba de un serial a carui atmosfera necesita anumite culori, inclusiv in zona de credits, cei de la Hulu nu se pun contra numai de-ai naibii si intra in joc:
Giganul Hulu a inteles schema cu scrisul rosu pe fundal negru pentru un serial inspirat si produs de Stephen King, cei de la Massachusetts Film Office n-au reusit sa priceap rostul, asa ca s-a ajuns la rezultatul de mai sus.
Logo-ul asta urat e si pe site-ul al MAFilm, creat in 2012. Si pentru ca pe WordPress-ul instalat de ei se poate traversa prin directoare, am gasit o varianta mai veche a siglei lor, dar la fel de misto:
Inteleg ca exista si varianta ca MAFilm sa nu mai aiba sursele de la logo sau poate a fost creat in WordArt, nu stiu. Insa sunt convins ca graficienii care au lucrat la respectivul serial s-au oferit sa reconstruiasca sigla in format vectorial si s-o coloreze in rosu. Nu de alta, dar ar fi aratat mult mai unitar:
La fel de convins sunt ca au fost refuzati.