De curand, am avut placerea sa vad un branding mai altfel. In momentul cand ai o idee de afacere si esti la inceput, fara nume, fara logo, slogan sau site, exista perioada aia de cautari in care treci pe foaie orice iti vine in cap. Sau faci un brainstorming cu prietenii, sa vezi lucrurile si din alte perspective. Inevitabil, apar glumele, caterinca - usor de identificat: fiecare idee spusa la misto incepe de obicei cu sintagma "cum ar fi..."
Iata ca uneori ideile nefiltrate, spuse la un pahar de bere, ajung sa se materializeze, iar exemplul de mai jos este mai mult decat elocvent:
Ideea de afacere este simpla: inchiriere dube fara sofer. Foarte bine, dar chiar era necesara romgleza fara sens in numele domeniului? www.rent-a-duba.ro suna a... nimic. E atat de prost incat necesita cratime ca sa se inteleaga! Oamenii au inregistrat si rentaduba.ro, dar nu l-au folosit pentru ca era si mai greu de inghitit. Sloganul ramane, insa, cireasa de pe tortul acestui branding: "Do(rel) it yourself!" Aici nu e numai romgleza, e o ciorba din care nu se mai intelege nimic. Si apropo de inteles nimic, uitati-va la imaginea de ansamblu: probabil ca cei care au propus grafica pentru colantare au vrut sa includa toate, dar toate informatiile pe fiecare laterala. Daca includeau si un API key pentru Google Maps, poate se incarca si harta pe site-ul lor.