'Servici' usor, graficienilor!

De-a lungul timpul am scris o serie de articole in care am criticat nivelul scazut la care au ajuns sa lucreze graficienii la toate nivelurile, fie ca vorbim de Romania sau de altundeva. In ultima vreme, insa, lucrurile parca au luat-o razna complet, iar treaba facuta de mantuiala a ajuns deja normalitate. O sa aduc in discutie cateva exemple care mi se par absolut de neacceptat, dar pe care le vad din ce in ce mai des.

Un prieten mi-a trimis poza de mai jos. Micul dejun nu se scrie "breakefast" in limba engleza, dar cum n-a stiut chestia asta nici cei care au scris, nici ce care au verificat? De ce mai scrii in limba engleza, daca habar n-ai?

Un alt prieten a gasit o imagine similara pe net, in care un grafician a scris in graba si nici ca s-a uitat inapoi. Vorb-aia, #mergesiasa:

In drum spre Bucuresti Mall din Vitan e un restaurant in constructie. Pe fatada in lucru exista afisul de mai jos, care m-a facut sa cobor si sa-l fotografiez, pentru ca am zis ca nu vad bine. Cine a scris asa ceva, cine l-a verificat ca e ok? Am numarat greselile: sunt numai 7 (sapte!).

Cateva minute mai tarziu, in mall, am vazut un rollup la care graficianul a lucrat cu un font fara diacritice si a fost nevoie sa le adauge manual, din virgule si paranteze. Numai ca ulterior, cand s-a modificat putin textul, a uitat sa mute si caciulitele.

Dezinteresul total al graficienilor fata de rezultatul muncii lor este vizibil peste tot, in fiecare zi. Vedem asta si pe tramvaie, unde s-ar crede ca cineva verifica o astfel de colantare:

Cum e posibil asa ceva? Atata indolenta, nesimtire, dezinteres... e absolut incredibil in ce hal se lucreaza. Si oamenii astia sunt platiti, munca lor e validata si li se pare ok sa continuie in aceeasi maniera. Ce sa le mai zici decat... 'servici' usor!

PS: am primit o felicitare de Craciun de la un partener si in text sunt doua greseli...

Blah, blah, blah