Screening Room, inceputul sfarsitului pentru cinema

Sean Parker, unul dintre cei care au stat la baza crearii Napster, are un nou plan: Screening Room. Este vorba de un box, un decodor prin care poti viziona filmele proaspat lansate la cinema. Cu alte cuvinte, daca tot ne-am facut Home Cinema, de ce sa ne mai deplasam la Mall ca sa vedem un film?

Proiectul nu e chiar in stadiul incipient, deja exista discutii cu marile studiouri de la Hollywood. Box-ul respectiv n-ar fi foarte scump, 150 USD, dar filmele ar costa 50 USD fiecare. Dupa ce platesti banii respectiv ai 48 de ore in care poti vedea filmul o singura data.

Desigur, dispozitivul de receptie va avea o gramada de protectii anti-copiere, dar stim cu totii cat de eficiente sunt astea cand vine vorba de Blu-Ray, Netflix, Hulu sau Amazon. Asa ca imi e foarte clar ca si de pe acest dispozitiv vor putea fi copiat continutul, fie prin salvarea stream-ului, fie prin captura.

Ideea proiectului Screening Room nu e noua. Exista deja un proiect similar, lansat de Netflix, denumit Prima Cinema. Dar acest proiect nu va avea niciodata o rata prea mare de succes, avand in vedere ca box-ul decodor costa 35.000 USD, iar vizionarea unui film nou aparut e intre 500 si 1000 USD.

Ma intreb daca initiativa lui Sean Parker va avea succes. Diagonala televizoarelor creste, preturile scad la proiectoarele 4K, iar lumea pare pregatita financiar pentru un astfel de dispozitiv: iti chemi cativa prieteni la o seara de film si 50 de dolari devine o suma mai mica decat mersul la cinema. In plus, ai sentimentul pe care-l aveau si parintii tai cand se strangeau in tinerete pentru a vedea cate un film la video, tradus memorabil de Irina Nistor.

Blah, blah, blah