RDS, net superior

Jocul de cuvinte din titlu nu e intamplator.

Deunazi mi-a spus Silvia, prietena mea, abonata Fiberlink, cum ca primeste anumite reclame in browser in timp ce este conectata, ca nu i se conecteaza Yahoo Messenger din prima si alte mizerii. Reclama o puteti vedea mai jos.

rdstel.ro

I-am spus sa sune la ei si sa faca urat. In fond, acest tip de reclame este destinat, din principiu, celor care beneficiaza de Internet gratuit, in spatii publice. Acolo, ma rog, daca tot surfezi pe banda altuia, nu mori daca vezi o reclama d-asta la fiecare ora sau ceva de genul. Dar aici, unde platesti abonamentul la zi?

Naiv si cu bun-simt din fire, nu mi-a trecut prin cap ca faza poate fi chiar intentionata; nici nu vazusem reclama cu ochii mei si, sincer, am crezut ca e vreo eroare. Cum Silvia a uitat sa sune la RDS si ulterior n-a prins un operator liber (pentru ca a sunat in timpul zilei, o sa revin la asta), am uitat de problema. Pana ieri, cand mi s-a intamplat si mie!

Am capiat. Asa, instant, de parca corpul meu fusese vatamat si a dat sangele. Era pe la 7 seara si am cautat rapid pe forumuri sa vad cum e situatia. Singura solutie gasita de altii era sa-ti scrii in hosts IP-ul de localhost pentru rdstel.ro, dar asta nu facea decat sa inlocuiasca reclama cu o pagina alba. Problema ar fi persistat.

Am incercat sa vad daca as putea sa scap folosind DNS-urile unui alt provider. N-a mers. Si am zis sa-i sun.

Mi-a raspuns o domnisoara praf, mi-am dat seama imediat, dar am sperat... In timp ce ma cauta in baza de date, auzeam pe fundal "New Connection Wizard, Next...". E clar, e ora incepatorilor, asa ca si operatorii sunt probabil praf. M-am gandit ce bine s-a rezolvat cealalta problema pe care am avut-o cu RDS, dar atunci sunasem in jur de 4:30 AM. Ma rog, tipa m-a ascultat: de fiecare data cand ma conectam, inainte de a accesa primul site, imi aparea aceasta problema. Daca nu apucam sa deschid un browser, nu puteam conecta, printre altele, Yahoo Messenger, ca idee. Deci era naspa faza. Mi-a raspuns candida (cu ă, nu ca boala) ca ei au o promotie si va mai fi asa inca o saptamana. Mi-am iesit din minti si am inceput sa ridic vocea: pai daca ei au o promotie de o saptamana la fiecare luna, internetul meu are ciclu pauze d-astea lunar?! Cica nu mai urmeaza nici o promotie si ca asta va expira peste o saptamana, ca asa i s-a zis. A repetat asta de vreo doua ori si m-am impacat cu ideea de la inceput, cum ca domnisoara e praf. Probabil un tonomat transferat de la UPC, ca numai aia au d-astea.

Mai tarziu am vorbit cu Hoinaru, un prieten care era destul de calm in legatura cu toata faza. Ma rog, mai tarziu s-a enervat si el, dar contextul se schimbase. Ma uit la ceas: era dupa 12 noaptea, asa ca am zis sa sun din nou la RDS, pentru ca a venit tura de noapte cu oameni competenti. Am dat de o domnisoara cu o voce mai hotarata, asa ca mi s-au aprins sperantele. Eram calm si i-am explicat ca am aceasta problema. Eu sunt abonat RCS din '94-'95, cand au ajuns cu cablul la scara mea, am si RDSTel, am si mobilul lor, am tot, aceasta oferta nu-mi aduce nimic nou. In plus, am 2 conexiuni Fiberlink si sunt foarte multumit de ele, cu exceptia acestui inconvenient. In urmatoarea clipa, domnisoara m-a informat ca aceasta notificare a fost dezactivata pe ambele conexiuni si m-a rugat sa verific. Ce bucurie! Am verificat doar la conexiunea de la PC, cea de la laptop e activa de 8 zile si se face linistit trafic bittorrent. Demersul meu a functionat!

Nu degeaba tot afirm ca RDS e peste toti providerii majori de Internet din Bucuresti, la ora actuala. Bineinteles ca toate padurile au uscaturile lor, dar eu la ei am intalnit cele mai putine. In plus, chestiile cu adevarat importante merg perfect:

- bandwidth throttling nu exista
- suportul tehnic e competent si rezolva problemele
- echipele de pe teren sunt super OK

Asa ca o sa am sarbatori fericite. La multi ani cu Internet :)

Zoltan Teszari, daca ma ai in feed reader: Felicitari! Esti unul dintre cei care au ales sa citeasca un blog bun :)

6 comentarii

  1. 20 Dec 2008 la 10:44

    Si mie mi-a aparut asta vreo doua zile dar cred ca exagerezi cu "capiatul" si "ridicatul vocii" pentru atata lucru...

    Si eu aveam o parere foarte buna despre ei pana in momentul in care m-au tinut O SAPTAMANA fara net...asta dupa ce le dadeam telefoane dimineata si seara si ma tot duceau cu vorba ca "AZI o sa vina o echipa"...Daaa, sigur... 8-| Si in a 7-a zi imi zice tanti de la capatul firului? "Cum, de o saptamana nu aveti internet?!?!? La mine apara ca abia aseara s-a facut o sesizare in sensul asta." /:)

    Eu de asta ce sa mai zic? (Si stii de ce m-au dus atat cu vorba? Pentru ca nu aveau echipamentul necesar rezolvarii problemei, dar nu ziceau, doar amanau. Niste idioti!)

    Mi-e scarba.

  2. 20 Dec 2008 la 13:28

    Eu de fiecare data cand sun nu au operatori. Imi vine sa-i bat! Inca o saptamana, ziceai?

  3. 20 Dec 2008 la 14:25

    suna noaptea sau la prima ora dimineata, adica 6!

  4. 20 Dec 2008 la 14:28

    andreina, stiu ca pot aparea probleme de genul asta si, asa cum am mai zis, nu e padure fara uscaturi. de aceea am conexiune de backup de la Evolva. oricum, daca ne uitam la ce servicii ofera UPC, celalalt grande operatore internet, nici nu se compara...

  5. 20 Dec 2008 la 15:22

    (M-ai trecut iar pe lista neagra? :-" )

    La operatori tre sa ai rabdare minim 5 minute cu telefonul la ureche si iti raspunde cineva (macar cu atat am ramas dupa o saptamana de dat telefoane la ei :)) )

  6. 20 Dec 2008 la 17:29

    nu stiu de ce nu ti-a acceptat comentariul din prima, nu e vina mea :)

    repet, si problema pe care o invoci tu, ca astepti pana te plictisesti, e tot din cauza orei la care suni. suna, dom'le, la 4 AM si n-o sa mai ai probleme de asteptare!

Blah, blah, blah