Negociatorul

Traim intr-o lume in care afacerile se fac unidirectional. Cu alte cuvinte, daca nu dai teapa inseamna ca te-ai tepuit. Nu exista conceptul de 'a fi multumit'. Pentru ca daca esti perfect satisfacut cu serviciile prestate sau produsele cumparate, iar prestatorul/vanzatorul este si el multumit, inseamna ca te-a facut la bani.

Povestea de mai jos e adevarata si mi-a fost spusa de un prieten, pentru ca altfel mi-ar fi fost foarte greu s-o cred. El se ocupa cu design si productie de materiale publicitare. Intr-o discutie cu angajatii unei firme, a negociat pretul unor brosuri - fiind vorba de o cantitate foarte mare, a putut oferi un discount de 20%. In timpul discutiei, in camera intra patronul, cu un aer superior, si intreaba care e concluzia negocierilor:

Patron: Deci, care-i pretul?

Angajat: Am discutat cantitatile si ni s-a oferit o reducere, astfel incat costul pe bucata a scazut de la 2.50 la 2.00.

Patron: E mult, nu. Mai mult de 1 euro jumate nu dau.

Angajat: 2... lei.

Patron: Tot e mult.

Prietenul meu mi-a spus ca pana la urma le-a livrat la 1.90 bucata, lei, desigur. L-a lasat pe prost in prostia lui, pentru ca oricum n-ar fi inteles nimic. Nu tine de spirit antreprenorial, ci de educatia pe care o primesti sau nu in primii ani de viata.

Prost sa fii, noroc ca esti... patron.

4 comentarii

  1. 8 Nov 2012 la 22:28

    :| Mi se pare incredibil ca pot sa existe astfel de oameni.

  2. 9 Nov 2012 la 00:22

    Da, asta apropo de freelancing... sunt unii absolut criminali, cu unu' tratez acum si sper s-o rezolv rapid si sa scap!

  3. 9 Nov 2012 la 11:45

    Daca ii lasi in plata lor, nu se vor schimba niciodata. Vor crede "asta e pretul corect, ma, nu ce voiau aia sa ne faca!". Prostul trebuie calcat pe cap, macar la modul simbolic.

  4. 13 Nov 2012 la 04:28

    Prostul se cariaza si mai mult pe masura ce urca in rang, asa ca te sfatuiesc sa-l lasi in plata lui, pentru ca oricum e pe un drum fara intoarcere.

Blah, blah, blah