LiveNation face bisnita cu propriile bilete

Despre LiveNation am scris de mai multe ori pentru a evidentia modul prin care fac bani din piatra seaca, pe spatele iubitorilor de muzica. Acum trei ani, cei de la LiveNation au pus fanii care au platit 2000 de dolari pe un bilet cu meet&greet la Justin Bieber sa faca o poza cu un carton. Biletul la concert era inclus in acel pachet VIP, deci nu puteai cere banii inapoi fara sa renunti la spectacol.

Credeam ca mai jos nu se poate, dar iata ca LiveNation continua sa ridice (sau sa coboare) stacheta. Am aflat dintr-un articol pe TMZ ca marea companie LiveNation are obiceiul de a pune biletele online direct pe site-urile de revanzare, inainte sa le puna in vanzare pe site-urile oficiale de bilete! Pe modelul Dan Popi din anii '90, cand Cat Music isi pirata propriile casete si CD-uri ca sa nu apara in vanzarile oficiale si sa nu plateasca banii catre artisti, iata ca si LiveNation a gasit o metoda prin care sa mai faca niste bani, vanzand direct la suprapret propriile bilete!

Din informatiile obtinute de TMZ via Billboard, se pare ca exista o inregistrare in care un director din LiveNation a discutat in 2017 cu un promoter american al concertelor Metallica din turneul WorldWired sa puna in vanzare 88.000 de bilete direct pe StubHub, care e un site de revanzare la suprapret. Deci biletele erau online pe o platforma precum OLX inainte sa apara pe site-ul Ticketmaster, cel mai mare site de bilete la nivel mondial si care apartine celor de la LiveNation!

Conform informatiilor existente, LiveNation avea obiceiul sa faca asta cu multi dintre artistii pentru care opera vanzari de bilete. E simplu de inteles ca tot ce era "extra", caimacul rezultat din aceasta bisnita, revenea celor de la LiveNation, din care un mic procent era alocat, probabil, promoterilor care acceptau manevra "para-ndarat".

Live Nation says it did it because bands know face value of its concert tickets are often lower than market value, so the tactic allows them to recapture a cut of that money.

Poate asa se explica faptul ca un concert apare sold out foarte repede pe site-ul oficial, in timp ce bilete exista in continuare pe alte site-uri, la suprapret.

2 comentarii

  1. 13 Aug 2019 la 11:16

    Uite de-asta nu-mi place sa merg la concerte la englezi/ irlandezi. Pentru ca Ticketmaster and the likes. Care da, practica asta. In 2017, cand mi-am luat biletul pentru Alice Cooper la Dublin, l-am luat de pe un site de revanzare oficial al Ticketmaster (dafuq, site de revanzare oficial?), in timp ce pe ticketmaster.ie erau sold out. Si mai e faptul ca nu ti le trimit imediat, ci cu putin timp inainte de concert desi banii ti-i iau imediat.

  2. 16 Aug 2019 la 01:34

    Eu am avut o experienta pozitiva (wait, what?!) cu Ticketmaster DK cand mi-am luat biletele pentru concertul Aerosmith de la Copenhaga din 2017. Nu stiu daca ti-am mai spus sau daca am scris despre asta. Cand au fost anuntate concertele, am luat 2 bilete la Golden Circle, pentru mine si Raluca (fosta). Nu se anuntase nimic de vreun M&G/VIP si am luat biletele la Fan Club presale.

    Dupa ce s-au pus in vanzare M&G-urile, pachetul cu Steven&Joe avea inclus un bilet Golden Circle. Eu sunt pe principiul "buy first, ask questions later" cand vine vorba de Aerosmith, asa ca am luat M&G si dup-aia am dat mailuri catre Aerosmith (BubbleUp) si Ticketmaster ca sa cer refund la unul din biletele cumparate initial.

    BubbleUp au zis ca tre' sa rezolv cu Ticketmaster. Ticketmaster m-au redirectat la LiveNation DK. Si de-acolo m-au rezolvat:

    "normally we don’t refund tickets but we’ll make an exception because of the circumstances in this case. Please call Ticketmaster on +45 70156565 (mon-fri 10-17) in order to get a refund on one of your GC tickets"

    De mentionat ca am stat pe telefon sa ascult muzica de asteptare vreo 50-60 de minute in total pana sa prind pe cineva la telefon. Noroc ca aveam vreo 100 de minute internationale in abonament :-"

Blah, blah, blah