Cum poti rata un zbor fara sa ai vreo vina

Istorisirea de mai jos ii apartine unui anume Andrei Dascalescu, care ne spune cu subiect si predicat cat de jegoase sunt companiile aeriene. In episodul de astazi: WizzAir.

Cum sa pierzi un zbor stand la coada la imbarcare, in 11 pasi simpli:

• Pasul 1: zbori cu Wizz Air; nu stiu daca se intampla si la alte companii, pentru ca pur si simplu nu mi-as fi imaginat ca e posibil… pana azi dimineata

• Pasul 2: vii la aeroport cu timp arhi-suficient inainte, stiind ca Otopeni-ul e cam depasit de situatie

• Pasul 3: treci, zambind arogant, pe langa marea de oameni care asteapta la check-in/luggage drop-off; tu stii ca sunt 9 plecari Wizz Air intre 6 si 6.50 dimineata, si imbulzeala animalica a 9 x 180 de pasageri la 2 ghisee nu e de tine

• Pasul 4: ajungi la poarta de imbarcare cu 80 de minute inainte de zbor, te asezi si te relaxezi: esti ca si ajuns la destinatie

• Pasul 5: peste o vreme incepe imbarcarea; toata lumea (care nu era deja la coada) sare ca arsa, coada devine kilometrica, tu stai mai departe pe scaun pentru ca, deh, nu ajungi mai repede la destinatie daca stai mai mult la coada;
• Pasul 6: cand mai sunt vreo 8-10 oameni la coada te ridici, relaxat, si te asezi, cuminte, la coada

• Pasul 7: dupa 2 minute, observi ca nu mai trece nimeni de duamna de la boarding, asa ca iti faci loc si o intrebi ce se intampla; “-Aveti loc? -Da. -Poarta s-a inchis. -Cum adica s-a inchis?! -S-a inchis. Avionul este plin. -Pai am stat la coada, mai sunt toti oamenii astia, cum adica s-a inchis?! -Dansii nu are loc. Avionul e overbooked. -Dar eu am loc! -Nu mai aveti. S-a dat altcuiva. Poarta e inchisa. Nu am ce sa va fac.”

• Pasul 8: ‘nezeii si mame si morti, scandal

• Pasul 9: iesi din zona de securitate, cu coada-ntre picioare, dintii inclestati si fara pic de zambet arogant; povestesti ce s-a intamplat fiecarui politist pe care-l rogi sa te lase sa treci de filtrul lui, in sens invers; Singura consolare primita e un “Doamne-fereste!” primit de la unul mai putin acru si sictirit dintre ei

• Pasul 10: ajungi la ghiseul de ticketing; domnisoara iti ofera un zbor peste 3 zile, contra unei taxe de 80 de euro. “-Glumiti?! -Asta e tot ce pot sa va ofer. -Aveti un pliant cu drepturile pasagerilor? -Nu aveti drepturi in aceasta situatie, nu v-ati prezentat la boarding. -Glumiti?! Dati-mi un formular de plangere. -Faceti plangere pe site. -Si acum ce fac? -Va pot oferi un loc peste 3 zile, cu o taxa de 80 de euro. -Peste 3 zile ma intorc!”. Intre timp, la ghiseu ajung si norocosii care nu aveau locuri: ei primesc bani, cazare, masa si bilet la alte zboruri - tu nu primesti nimic, pentru ca aveai loc, dar nu te-ai imbarcat; cat se mai cearta lumea, continua sa apara pasageri ramasi pe-afara la alte zboruri Wizz Air; unii erau overbooked, altii sunt fix in situatia ta; inca o vaga consolare: macar nu esti singurul prost(it) - ba chiar se aduna vreo 20 de oameni carora domnisoara le ofera senina zboruri peste 3/6/7 zile, contra unei taxe de 80 de euro

• Pasul 11: pleci de la aeroport; nu ai drepturi; nu ai fost la imbarcare; de fapt, probabil nici nu te-ai trezit, inca, e abia 6 dimineata; sau poate nici nu existi, pentru ca asa ceva nu se poate; sau poate Wizz Air nu exista; sau poate nu ar trebui sa existe

P.S.: la poarta nu s-a facut niciun anunt audibil ca poarta se inchide, ca oamenii de la coada nu au locuri etc.; probabil pentru ca e mai rentabil sa lasi pe-afara pasageri care “nu au drepturi” decat pe cei overbooked, carora trebuie sa le oferi compensatii

Cam asta e povestea cu WizzAir. E clar ca de acum inainte ma inghesui ca ultimul disperat, ca asa ne invata ei.

2 comentarii

  1. 1 Apr 2020 la 12:51

    Uh, oh...

    De overbooking stiam. Si nu, nu o fac doar companiile low cost. Pentru ca stiu ca am fost in situatia asta cu Qatar Airlines si cu Austrian. Dar ambele au oferit compensatie financiara. Chit ca m-a enervat tipul de la Qatar Airlines care mi-a spus ca trebuia sa fiu la poarta mai devreme... bai omule, eu am fost la poarta la timp, dar m-ati lasat voi fara loc pentru ca ati considerat ca din moment ce a intarziat avionul (tot al Qatar Airlines) care ma aducea de la Melbourne, n-am cum sa mai ajung la poarta la timp. Ei bine, am alergat ca o dementa prin aeroport, am ajuns la poarta la timp, lumea inca se mai imbarca, dar pe mine nu m-au lasat in avion pentru ca veneam de la Melbourne si deja dadusera locul meu altcuiva.

    Dar ce au facut WizzAir e si mai de rahat. Apropo, sunt singura companie de la care n-o sa vad inapoi banii de pe zborurile rezervate pentru turneul Kreator. Ryanair/ Laudamotion, SAS, Norwegian, Tarom, chiar si BlueAir ofera compensatie. Nu ca ar fi astia fara bube, dar na, macar atat...

  2. 2 Apr 2020 la 00:28

    De overbooking stiam ca principiu, dar n-am vazut niciodata si sper sa nu mi se intample. Eu calatoresc foarte rar, dar de-acum inainte o sa ma inghesui ca ultimu' om, sa ma bag sa fiu primu'.

    Aia cu compensatia financiara e ok ca premiu de consolare, dar nu te ajuta cu nimic cand ai planuri, intalniri, evenimente si alte chestii planificate la minut :(

    Oribila si povestea ta cu Qatar Air. Dar nu pricep cum sa nu-ti dea banii inapoi daca s-au anulat zborurile? Nu mi se pare legala chestia asta. Ce-o sa zica, ca ti-au amanat ei vacanta si o sa-ti dea bilete in vara lui 2021? Pai poate murim toti pana atunci!

Blah, blah, blah