RDS au legea lor: portul SMTP 25 blocat

Cam de azi dimineata nu mai merge portul 25 pe RDS Link. L-au blocat. Daca vrei sa trimiti mailuri din Outlook, folosesti serverul lor! In pagina lor de FAQ se detaliaza toata faza:

Ce inseamna blocarea portului 25 (SMTP)?

 

Portul 25 este folosit de serviciul de mesagerie electronica (e-mail). RCS&RDS a decis sa ia masuri pentru a proteja atit utilizatorii de internet cit si propria retea, permitind accesul doar la propriile servere SMTP.

 

De ce ati luat aceasta masura?

Pe linga mesajele legitime, o mare cantitate de SPAM este trimisa catre diverse adrese, afectind in mod direct destinatarii si reteaua furnizorului de unde sint trimise. Masura de a limita accesul la serviciul SMTP doar catre serverele RCS&RDS a fost necesara pentru reducerea cantitatii de spam trimisa prin intermediul retelei RCS&RDS, cu incalcarea Regulilor de utilizare a retelei si/sau serviciilor RCS&RDS).

 

Ce trebuie sa fac eu?

In cazul in care folositi pentru trimiterea mesajelor serverele RCS&RDS nu este nevoie sa faceti absolut nimic, beneficiind fara nici o intrerupere sau schimbare de configuratie de serviciile de mail oferite de RCS&RDS.
Serverul SMTP folosit pentru trimiterea de mesaje este smtp.rdslink.ro. Pentru configurarea clientului de mail va rugam sa urmati informatiile de aici

 

Voi putea folosi in continuare adresa mea de mail de la yahoo.com, gmail.com, etc?

Da, RCS&RDS nu limiteaza accesul la serviciile webmail oferite de nici o alta companie.

 

Folosesc alte servere SMTP. Cum le pot folosi in continuare?

Aveti mai multe variante pentru a face acest lucru:

Folositi o sesiune criptata (SMTP peste SSL) cu serverul dumneavoastra; aceasta foloseste implicit portul 465
Folositi o sesiune VPN pina la locul unde functioneaza serverul. Este varianta care va permite accesul la toate resursele organizatiei al carei server doriti sa il folositi.
RCS&RDS pune la dispozitia abonatilor un sistem prin care va fi solicitat accesul la aceasta resursa prin intermediul unei interfete web (momentan doar pentru abonatii FiberLink) aflata la adresa admin.rdslink.ro. Daca sinteti abonat CableLink veti beneficia in curind de aceasta facilitate.

 

 

M-am logat in pagina aia de admin cu user/pass ale conexiunii si astept solutionarea cererii.

UPDATE: la cateva ore, cererea imi apare ca acceptata pe ambele conexiuni. Astept sa se si intample, ca tot blocat sunt. Si jegul asta a inceput usor-usor (adica pe zone ale marii retele RDSnet) inca din martie 2008!

UPDATE: peste inca niste ore, ambele cereri au aparut ca acceptate in conturile respective (admin.rdslink.ro). Din pacate, se pare ca doar o conexiune a fost deblocata, cealalalta nu. am sunat acum la ei si am depus o sesizare.

UPDATE: eram conectat de 18 zile pe laptop si trebuia reconectata conexiunea ca deblocarea sa intre in vigoare. Acum merge perfect portul 25.

Un comentariu

2 May 2011 la 11:40
CristiC

buna informatia

smtp.rdslink.ro

pina ieri am folosit conexiunea RDS Fiber, direct in computer,
azi am pus un router, si mailul nu mai merge.

dupa vreo 2 ore de citit pe net .. incercai mail.rdsne.ro .. etc .. nu merge :)

>>> smtp.rdslink.ro <<< imi merse din prima :)

Have fun !

Linkuri