Muzica romaneasca, intre piraterie si disparitie

Am citit zilele trecute despre reintoarcerea in muzica a lui Ovidiu Ioncu "Kempes", fostul solist al trupei Cargo si, in opinia mea, cea mai buna voce rock romaneasca din toate timpurile. Mi-am amintit cu placere concertele la care am participat, inainte si (mai putin) dupa plecarea lui Kempes in Australia, in 2003. Si m-am gandit ca ar fi misto sa mai ascult albumele rock Cargo (nu cele de colinde) din perioada cand Kempes activa in trupa: "Povestiri din gara", "Destin", "Ziua vrajitoarelor" si "Baga-ti mintile in cap".

Ca in cazul oricarei cautari de muzica romaneasca, am deschis 3 ferestre de browser si am cautat, pe rand, varianta FLAC a albumelor, varianta pe CD la magazinele online si, in ultima instanta, ceva second-hand pe okazii. In afara de niste mp3-uri de care nu sunt interesat, nu prea am gasit mare lucru. Ca sa fiu corect pana la capat, exista 2 trackere, unul din Moldova si celalalt rusesc, care au "Ziua vrajitoarelor" in format FLAC. Putin, foarte putin.

Am mai spus-o si o repet: nu inteleg de ce nu se re-editeaza albume mai vechi ale trupelor romanesti, mai ales cele care nu au aparut pe CD si sunt destul de cautate de fani si nu numai. 'Best Of'-uri ABBA apar in fiecare an, contin aceleasi piese si se vand la greu, ca altfel nu ar mai aparea. Nu pot sa cred ca nu s-ar vinde cateva mii de exemplare cu primul album Cargo, BUG Mafia sau Parazitii. Si astea sunt doar cateva exemple.

Deci, ce face muzica romaneasca daca nu mai e piratata de nimeni? Ce facem cand ultimul om cu mp3-uri la 128 kbps decide sa-si faca loc pentru pozele de vacanta? Cum e posibil sa gasesti mai usor diverse single-uri obscure cu remixuri pe ebay decat albumul "Destin", emblematic pentru trupa Cargo si rock-ul romanesc?

Desigur, cei care pot sa faca ceva nu vor misca un deget. Profitul mic sau poate chiar frica de a iesi in pierdere ii face reticenti la re-editari. Oricum, speranta fanilor moare ultima. Asa ca, inc-o data: alo, Media Pro Music, s-aude?