Grafica pe genunchi si la case mai mari

Am intalnit multe situatii la noi in tara cand graficienii au trebuit "sa se descurce". Nu vorbim aici de proiecte obscure, precum un blog proaspat lansat, ci de proiecte ale unor companii mari, chiar multinationale. Fiindca e vorba de grafica, situatiile la care ma refer sunt cele in care este nevoie de fotografie speciala, nu ceva 'stock'. In momentul in care graficianul cere o anume fotografie, se intampla sa i se raspunda ceva de genul:

  • photoshopeaza si tu subiectul intr-un fundal de pe net
  • fa o captura de pe Google Maps
  • pune si tu logo-ul pe o fotografie stock si aia e
  • fa niste poze cu telefonul, oricum le folosim doar pe site
  • nu avem acum logo-ul vectorial, foloseste-l pe cel de pe site

De fiecare data cand ma gandesc ca unele chestii "se intampla doar la noi", primesc un bobarnac si aflu ca asa se lucreaza si la case mai mari. In cazul de fata, e vorba de EA Sports si grafica pentru FIFA 2014. Pentru grafica modulului "Legends", graficianul avea nevoie de o fotografie cu Pele. Iata ce a iesit:

Rezultatul final arata excelent, dar oare scopul scuza mijloacele? Chiar nu era o alta fotografie cu Pele decat cea dintr-o piscina? Iata originalul mai jos:

Graficianul a cerut o poza cu Pele, i s-a oferit acces la galeria de fotografii a FIFA, unde nu era o alta fotografie color mai buna, probabil, astfel ca omul s-a descurcat. S-a chinuit putin, a "photoshopat" niste umbre si aia a fost.

De fiecare data cand vad cate-o faza d-asta pe la noi, ma gandesc ca in alte parti oamenii sunt mai profesionisti. Din pacate, insa, lucrurile nu sunt deloc asa. Se pare ca e in fire omului sa aleaga scurtatura sau varianta mai simpla, atunci cand exista.