Expunerea de brand pentru televiziuni

De multe ori ma uit la cate-un serial luat de pe net, tras de la TV din SUA si nu stiu cine il difuzeaza. Ma uit in colturile ecranului si nu apare nici o sigla, nimic. Alteori vezi ceva fad, transparent, care aproape nu se vede si in nici un caz nu deranjeaza vizionarea.

La noi, insa, daca vrei sa vizionezi un film pe canalele TV romanesti, esti asaltat de simboluri si branduri. Daca e HD, scrie mare ca e HD, ca numai 4-5 posturi emit HD in Romania si trebuie sa evidentieze asta. In plus, vine si CNA-ul cu regulile si bulinele lui, mari cat o zi de post. Si mai e si sigla postului respectiv, neaparat in culorile brandului!

Mai jos aveti o comparatie intre un serial romanesc produs de ProTV si unul produs de ITV in Anglia. Ambele sunt HD, ambele productii proprii:

branding-protv
branding-itv

De ce nu au si posturile romanesti un mai mare respect pentru publicul privitor? Este evident ca serialul este HD, doar esti pe ProTV HD. Bulina CNA este, probabil, impusa de lege, dar logo-ul ProTV nu putea fi si el alb-negru si transparent? Poate ca posturile TV de la noi stiu sa-si construiasca si sa-si protejeze o identitate de brand, pe cand cele din Anglia si SUA habar n-au ce-i aia. Sau poate pur si simplu ai nostri sunt nesimtiti.