Cum adaugi text intr-un PDF

Raspunsul scurt este: cu Adobe Acrobat Pro. Din pacate, spre deosebire de alte programe de la Adobe, Acrobat este extrem de stupid organizat. Si orice operatiune simpla devine extrem de complicata.

Daca vrei sa adaugi text intr-un PDF existent, deschizi fisierul, accesezi in dreapta sus meniul Tools. Se deschide bara de editare, cauti meniul Content si apoi Add or Edit Text Box. Acum vei putea folosi type tool-ul rudimentar oriunde in fisierul deschis.

Dupa ce scrii tot ce ai de scris, trebuie sa 'lipesti' noile adnotari la fisierul original, pentru a nu putea fi editate/modificate in Adobe Reader de catre oricine deschide fisierul. Cauti in dreapta meniul Print Production si alegi Preflight, iar in casuta pop-up aparuta cauti Flatten annotations and form fields. Apesi Analyze and fix si salvezi.

Iata de cati pasi e nevoie ca sa scrii un simplu text intr-un PDF. Ca sa nu mai vorbesc de ascpectul si functionalitatea rudimentara a functiilor din Adobe Acrobat Pro. Din pacate, insa, avand in vedere complexitatea la care a ajuns formatul PDF, fisierele nu mai pot fi editate in CorelDraw, unde lucrurile erau mult mai simple.