28 Jun 2008 | Business

Cand distribuitorii isi fac business retail

In bunul stil al afacerilor facute jmechereste, distribuitorul de IT Asesoft a hotarat sa-si faca si un magazin online pentru end-useri. Pana aici, toate bune. Dar ce facem cand distribuitorul isi ingroapa proprii clienti?

Sa dam un exemplu. Domnul Popescu isi face magazin online de vanzare de produse IT, www.popescutIT.ro. Se inscrie la Asesoft, care sunt unici distribuitori in Romania pe jdemii de produse si obtine un pret de lista destul de mare, care nu ii da posibilitatea sa-si adauge mai mult de cateva sute de mii la un laptop (ca sa fie cu pretul sub marii jucatori gen emag, pcgarage etc.).

In incercarea de a supravietui, Popescu incearca sa-si fidelizeze clientii prin servicii adaugate pe care nu le taxeaza, precum livrari, instalari Windows, configurare Outlook si toate jegurile de lucruri pe care oamenii ar trebui sa stie sa le faca singuri. Am divagat.

Asesoft are mii de Popesti in lista, chiar si pe emag sau pcgarage. Si ce se gandesc ei? Hai sa ne facem propriul magazin online! Zis si facut: pcfun.ro. Daca pe emag un produs costa 1500 de lei, pe pcfun costa 1400, ca doar ei sunt Asesoft si oricum le vand, chit ca le vand lui Popescu sau unui cumparator, ei le dau la acelasi pret. Uneori te trezesti ca Asesoft spune ca produsul X costa 100 de lei pentru Popescu, in timp ce el e la vanzare cu 90 de lei pe pcfun! Incredibil!

Cand incepi sa-l scuipi pe cel care te-a facut mare si gras, legal nu patesti nimic, dar nu legea e singura ta problema. E de vazut ce se va intampla in timp. Mai demult si MGT facea astfel de manarii si se pare ca se scufunda cu tot cu barca. Timpul le rezolva pe toate.

Pana una-alta, eu am cumparat un mouse de pe pcfun si a fost OK, l-am ridicat direct de la Asesoft. Sunt multumit de produs, eu nu boicotez pe nimeni, doar reliefez o situatie de fapt.

2 comentarii

30 Jun 2008 la 11:18
Mugur

E trist ce spui tu ...

30 Jun 2008 la 13:48
pinkISH

clasicul "trist, dar adevarat".

Linkuri